czwartek, 14 maja 2015

Moje śniadanie czyli jak rozpocząć dobrze dzień ! Chudnięcia Part 2



Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia - takie jest moje zdanie!

To ono daje nam energii na cały dzień do obiadu.  To ono sprawia, że w pełni się budzimy.

Przez wiele lat nie jadłam rano śniadania, bo najzwyczajniej w świecie nie miałam na to czasu. Pędziłam do pracy, potem koło 12:00 coś tam przekąsiłam..




Rano to tylko kawa, która mnie budziła.

Od chwili kiedy rozpoczęłam leczenie i kurację odchudzającą pod okiem dietetyka klinicznego spożycie kawy u mnie spadło do " okazjonalnego".

Okazjonalnego czyli - ostatnią kawę piłam ponad miesiąc temu. Czasami jak mam ochotę na kawę to wypijam kawę zbożową.

Od chwili rozpoczęcia kuracji skupiłam się na 5 posiłkach dziennie. Z racji tego, że tabletki na tarczycę musze brać na pusty żołądek ułatwia mi to rozplanowanie dnia w realizacja zjadania posiłków.

około 9:00 - Śniadanie
U mnie śniadanie składa się z 5 kanapeczek. Jak widzicie poniżej to wszystkie produkty jakie zjadam na śniadanie.


Z racji tego, że muszę dbać o cholesterol nie jem już masła :( musiałam się przestawić na margarynę, ale nie ma tragedii. Masło najbardziej smakowało z pszennymi ciepłymi bułeczkami, których nie mogę jeść, a z tym pieczywem margaryny w ogóle nie czuć :)

Odrobina białego sera chudego ( twarogu),  połowa jogurtu naturalnego do twarogu,  połowa pomidorka,  1 rożek serka topionego ( i tu odziwo dietetyk mi kazał go jeść po mimo iż ma w sobie kilka konserwantów- i normalnie nie polecałabym go, tu mam zgodę ;) - podobno to jedyny serek który dobrze wpływa na metabolizm - nie wiem na podstawie czego tak twierdzą, ale jak mówią to jem ) 1 plaster cebulki do pomidorka, 1 grapefruit do wyciśnięcia soku, trochę sałaty. 

Jak widzicie nie mam w swojej diecie np. płatków kukurydzianych czy pełnoziarnistych itd.. typu fitness itd.. Dlaczego? Myślę, że powinniście się domyśleć. Płatki zawierają wiele kalorii i niektóre posiadają całą tablicę mendelejewa odnośnie konserwantów, cukrów, słodów  i innych tego typu pochodnych. Unikam takich rzeczy!

Jem to co ma najmniej składników i jest w pewnym sensie zdrowe. 

A tak wygląda moje codzienne pierwsze śniadanie




Pewnie sobie myślicie... tak, ale ja chodzę do pracy i nie mam czasu na takie śniadanie!
I tu was oświecę :D

Owszem jest szansa. Są specjalne pojemniki - segregatorki, w które możecie każdy produkt sobie przygotować osobno, a w pracy tylko połączyć. Taki zestaw można przygotować wieczorem zamknąć szczelnie i włożyć do lodówki na noc, rano macie pełnowartosciowe śniadanko. 

Zamiast kupować u "Pani Kanapki" bułki w pracy, możecie sami mieć fantastyczne śniadanie, które nie tylko będzie tańsze niż wydawana należność każdego dnia u "Pani Kanapki" ale zdrowo wpłynie na waszą przemianę materii i zdrowie. 

Dzięki takiemu śniadaniu nie chce mi się pić kawy, dodatkowo mam więcej energii niż kiedykolwiek miałam. 

Ostatnio będąc na domowej imprezie spojrzałam na COLĘ - taki napój.. od którego byłam wręcz uzależniona, musiałam pić chociaż 1 puszeczkę 200ml dziennie bo inaczej czułam się źle, teraz posmakowałam 1 łyk i wyplułam.. Może to tylko miesiąc, ale moje nawyki żywieniowe i ulubione produkty zmieniają się niesamowicie.


Oczywiście konieczne jest drugie śniadanie około godziny 12:00- 12:30
Tu proponuje 
Jogurt naturalny i dorzucić do niego owoce np. truskawki, maliny lub jagody. 

Taki zestaw da wam siłę i energię na dobre rozpoczęcie dnia. 

Już wkrótce napiszę jak szybko i pysznie ugotować dobre, zdrowe zupy i zrobić pyszny obiad. 

Zachęcam do odwiedzenia moich kanałów na Facebooku i Instagramie :)



Wasze komentarze :)