środa, 22 kwietnia 2015

Kropla Beskidu w nowej ekologicznej butelce! Hit czy Kit?

30% ma znaczenie. PlantBottle® to więcej niż opakowanie.
Kropla Beskidu wprowadza rewolucyjną butelkę.

Warszawa, 22 kwietnia 2015 r. – odbyła się konferencja prasowa na temat najnowszej butelki Kropli Beskidu. Nie byłoby w niej nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt że butelka w 30% jest realizowana z surowca roślinnego. Otrzymałam zaproszenie w celu sprawdzenia tej cudownej butelki.

W konferencji uczestniczyły następujące osoby: Anna Jakubowski Dyrektor Generalna Coca Cola Polska, Kalaitzidakis Nikolaos Dyrektor Generalny CocaCola HBC, całe wydarzenie prowadziła znana prezenterka Agnieszka Cegielska. 

Konferencja odbyła się w Miód Malina Studio w Warszawie. Niesamowite aranżacje kwieciste zdecydowanie dodały charakteru ekologii :)













Kropla Beskidu, naturalna woda mineralna jako pierwsza wprowadza na polski rynek innowacyjną butelkę PlantBottle® - prawdziwy przełom
w dziedzinie opakowań PET. Jest to pierwsza na polskim rynku butelka PET, która w swoim składzie zawiera aż do 30% materiałów pochodzenia roślinnego. Teraz wybierając Kroplę Beskidu konsument nie tylko korzystnie wpływa na swoje ciało i umysł, ale zatroszczy się także o środowisko naturalne.

Wprowadzona na rynek pięć lat temu w Danii PlantBottle®  jest obecna już w 37 krajach
na całym świecie. To już 25 miliardów butelek! Teraz Kropla Beskidu PlantBottle®
w opakowaniach 0,5 litra jest dostępna także w Polsce. PlantBottle® to kolejny krok marki
w kierunku krzewienia postaw proekologicznych oraz promowania życia w zgodzie z naturą. 

PlantBottle® to pierwsza butelka PET, która w swoim składzie zawiera aż do 30% surowca pochodzącego z roślin. Oznacza to, że jak każda butelka PET jest w pełni zdatna do recyklingu, ale przede wszystkim dzięki zawartości materiału pochodzenia roślinnego jest bardziej przyjazna dla środowiska naturalnego. 

Troska o środowisko naturalne, życie w harmonii z naturą to podstawowe wartości jakie stoją za Kroplą Beskidu. Nowa butelka jest ich urzeczywistnieniem. Jej twórcy wychodzą naprzeciw oczekiwaniom świadomych konsumentów, którzy chcą wziąć odpowiedzialność za to, jaki świat zostawią po sobie dla kolejnych pokoleń. Wprowadzenie na rynek tej rewolucyjnej butelki to dowód, że marka realnie angażuje się na rzecz spraw, które są najważniejsze dla zachowania równowagi życia na ziemi. 

PlantBottle® to więcej niż opakowanie. To manifest oraz narzędzie pomagające kształtować właściwe postawy proekologiczne, zarówno nasze jako producenta, jak i naszych konsumentów. Jako jeden z wiodących producentów napojów, w tym także naturalnych wód mineralnych czujemy się szczególnie odpowiedzialni za środowisko naturalne. Dlatego właśnie stworzyliśmy PlantBottle® - mówi Ania Jakubowski, dyrektor generalna Coca-Cola na Polskę i kraje bałtyckie.

Nowa butelka Kropli Beskidu zawiera w sobie aż do 30% materiałów pochodzenia roślinnego. Te 30% ma ogromne znaczenie. To pierwszy ważny krok na drodze do stworzenia opakowania z surowców odnawialnych. Coca-Cola jako jeden z głównych międzynarodowych producentów opakowań PET stworzenie PlantBottle®, a także dalsze udoskonalanie jej, traktuje jako swój wkład w ochronę naturalnych zasobów. 







Działania proekologiczne stanowią jeden z filarów naszej odpowiedzialności społecznej. Od lat inwestujemy w ochronę zasobów wodnych w Beskidzie Sądeckim, bo to właśnie tam jest serce Kropli Beskidu. Wprowadzenie PlantBottle® na polski rynek to kontynuacja naszej działalności na rzecz ochrony środowiska naturalnego. PlantBottle® to całkowicie unikalna na polskim rynku butelka. Wprowadzona dla Kropli Beskidu o pojemności 0,5 litra stanowi pierwszy krok dalszych innowacji i zmian w zakresie opakowań planowanych przez firmę Coca-Cola. Dzięki naszej butelce dajemy Polakom szansę na dokonanie lepszego wyboru, bo 30% naprawdę ma znaczenie – mówi Nikos Kalaitzidakis, dyrektor generalny Coca-Cola HBC Polska.

Kropla Beskidu to marka od lat angażująca się w działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego Beskidu Sądeckiego, z którego pochodzi. To z jej inicjatywy we współpracy
z Fundacją Partnerstwo dla Środowiska i Funduszem Partnerstwa ponad dziesięć lat temu powstał Fundusz Kropli Beskidu, który w ciągu swojej działalności zrealizował 97 lokalnych inicjatyw mających na celu ochronę zasobów wodnych Beskidu Sadeckiego. Przeznaczył na ten cel ponad 1.300.000 złotych. W ramach prowadzonej w 2012 roku kampanii edukacyjnej eko-zakręceni waga butelek Kropli Beskidu została zmniejszona o około 20%. 

22 kwietnia to Międzynarodowy Dzień Ziemi. To szczególna data zwracająca uwagę szerokiej opinii publicznej na to, jak istotna jest troska o środowisko naturalne. W tym roku Dzień Ziemi w Polsce odbywa się już po raz dwudziesty piąty. Właśnie ten dzień
Kropla Beskidu wybrała na przedstawienie PlantBottle® szerokiej publiczności. 

Wybieraj mądrze! Wybierz Kroplę Beskidu w PlantBottle®.


Zapraszamy do odwiedzenia nowej strony Kropli Beskidu www.kroplabeskidu.pl/pl/
oraz profili na Facebooku i Instagramie. 



***


Kropla Beskidu to niskozmineralizowana, naturalna woda mineralna pochodząca z jednego z najczystszych regionów Polski – Beskidu Sądeckiego. To idealna woda do codziennego spożycia dla całej rodziny. Kropla Beskidu posiada pozytywną opinię Instytutu Matki i Dziecka dla dzieci powyżej trzeciego roku życia.
Kropla Beskidu, czysta strona życia.  


Proekologiczne działania Coca-Cola w Polsce.


Społeczna odpowiedzialność biznesu jest strategicznym obszarem dla Coca-Cola. Odpowiedzialność społeczna to praktyczny wyraz wartości, na których firma buduje długofalową zrównoważoną strategię rozwoju teraz i w perspektywie kolejnych dziesiątków lat. Ekologia i ochrona środowiska to integralny element  kultury organizacyjnej firm z systemu Coca-Cola. 

W Polsce Coca-Cola stale wprowadza zmiany, które realnie przyczyniają się do zmniejszania negatywnego wpływu, jaki produkcja, transport oraz utylizacja opakowań wywierają na środowisko naturalne. Za aktywną postawę i wymierne korzyści działań firma została doceniona i wielokrotnie wyróżniona, m.in.: w 2015 roku zajęła 4 miejsce w rankingu CSR wśród polskich firm i 1 miejsce w kategorii firm FMCG. To ważne wyróżnienie jest dowodem, że deklarowane w zakresie CSR wartości, postawy i działania naprawdę są realizowane. 

Konsekwentne podejście Coca-Cola w zakresie działań CSR zostało dostrzeżone i wielokrotnie docenione. Globalnie od 2001 roku Coca-Cola znajduje się w zestawieniu FTSE4Good, który uwzględnia firmy działające zgodnie z przyjętymi globalnie standardami społecznej odpowiedzialności, a od 2008 jest także notowana Dow Jones Sustainability Indices. W 2014 w tym właśnie zestawieniu firma otrzymała tytuł lidera biznesu wśród firm produkujących napoje. Był to pierwszy rok, kiedy znalazła się na szczycie światowych i europejskich indeksów. 

Wielką siłą systemu Coca-Cola są pracownicy. Tylko w ostatnim roku zrealizowano ponad
60 projektów wolontariatu pracowniczego, w tym wiele pro-ekologicznych. Wspólnie z rodzinami
i leśnikami od 2007 roku pracownicy cyklicznie sadzą drzewa. Do tej pory, zasadzonych zostało
131  000 drzew.  

Główne obszary działań CSR skupiają się wokół działalności biznesowej firmy. Te nakierowane
na ekologię i ochronę środowiska dotyczą m.in. ochrony naturalnych zasobów wodnych, ekologię opakowań, recyklingu, a także redukcji CO2 oraz oszczędności wody i energii elektrycznej zużywanych w wyniku działalności firmy.  

Ochrona zasobów wodnych
Jako producent napojów Coca-Cola dokłada wszelkich starań, by minimalizować wpływ na rosnące zużycie wody. Na przestrzeni kilkunastu lat (2001-2013) średnie użycie wody w zakładach produkcyjnych zostało zmniejszone z 3,24 do 2,25 litra na litr gotowego produktu. Jest to efekt konsekwentnych, systematycznych i wieloletnich inwestycji w unowocześnienie linii produkcyjnych oraz wdrożenia wielu innowacyjnych rozwiązań w zakresie produkcji napojów.

Firma angażuje swoje zasoby w ochronę wód na obszarach Polski, gdzie wykorzystuje zasoby wodne. Przykładem jest powołany w 2005 roku Fundusz Kropli Beskidu jest powołany w 2005 roku Fundusz Kropli Beskidu (FKB), w ramach, którego realizowane są projekty wspierające finansowo, a także aktywizowanie lokalnych społeczności do podejmowania działań mających na celu ochronę
i poszanowanie zasobów wodnych regionu Beskidu Sądeckiego. Do 2014 FKB przeznaczył na ten cel ok. 1 300.000 złotych. W tym czasie zrealizowano 97 lokalnych przedsięwzięć chroniących zasoby wodne. Działania te realizowane są we współpracy z Fundacją Partnerstwo dla Środowiska
i Funduszem Partnerstwa. W ramach tego programu odbyło się ponad 250 konsultacji, warsztatów
i szkoleń. 


W 2014 roku, jako pierwsza firma w Polsce, zakład produkcyjny w Tyliczu uzyskał certyfikat EWS
- European Water Stewardship na poziomie GOLD, potwierdzający zrównoważone zarządzanie zasobami wodnymi. 

Ekologia opakowań i recykling
Opakowania to ważny aspekt działalności proekologicznej firmy Coca-Cola. W Polsce od 2010 roku waga opakowania na litr produktu uległa zmniejszeniu z 30,1 g/l do 16,1 g/l, a zakrętek z 2,8 do 2,0. Dzięki tym działaniom roczne oszczędności to 9.494 ton surowca i redukcja o 4,43 tony emisji CO2 podczas transportu.

Od wielu lat producent zwiększa udział recyklingu w zagospodarowaniu swoich odpadów poprodukcyjnych. W 2013 aż 98% z nich została poddana recyklingowi, a pozostałe 2% utylizacji zgodnej z wymogami prawa. W dwóch typach produkowanych w Polsce butelek wykorzystywane jest od 20% do 25% tworzywa r-PET, powstałego z recyklingu zużytych opakowań PET. W 2012 roku
w ramach kampanii „Eko-zakręceni” o około 20% zmniejszono wagę butelek Kropli Beskidu,
co pozytywnie wpłynęło na zmniejszenie ilości zużywanego plastiku PET oraz redukcję emisji CO2
w transporcie tego produktu.

PlantBottle® to kolejny dowód na to, że firma bezustannie poszukuje innowacyjnych rozwiązań
w zakresie minimalizacji negatywnego wpływu opakowań napojów na środowisko naturalne.  PlantBottle® dla Kropli Beskidu 0,5l to pierwszy krok do zmian opakowań dla wszystkich marek Coca-Cola, także w Polsce. 

* Szczegółowe informacje dotyczące działań z zakresu odpowiedzialności społecznej przedstawione są w Raporcie CSR dostępnym na  www.raportcsr-cchellenic.pl 

Wasze komentarze :)